AUTOK

Auto!


Története

Lamborghini Gallardo
Lamborghini Murciélago Roadster
Lamborghini Countach

1948-ban alapította a céget CentóbanFerrara-járás Ferruccio Lamborghini(1916-1993). Kezdetben traktorokat gyártott. 1958-től már égőket és klímaberendezéseket is készített a vállalat.Ferruccio Lamborghini több versenyautót is kipróbált, köztük egy Ferrarit is, de egyiket sem találta tökéletesnek. Fejlesztési tanácsaival megkereste a "Commandantore"-t (Enzo Ferrari, általában csak így emlegették: parancsnok), ám a híresen gőgös és sértődékeny cégvezető kiadta az útját, mondván, ha ennyire tudja, építsen ő autót. Így is tett. (Egyes források szerint Lamborghini tervezőnek jelentkezett a Ferrarihoz, ahol "visszaküldték a traktorokhoz"). 1962-ben alapította meg Ferruccio Lamborghini az Automobili Lamborghinit, amely márkajelénekMurciélagót, a legendás bikát választotta, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl, és az erő egyik szimbóluma lett, másrészt bika volt az alapító csillagjegye is. Már 1964-ben megjelent az első kísérleti modell, a legendás 350 GTV. A 12 hengeres motorteljesítménye még a rivális Ferrari erejét is jócskán meghaladta. Az igazi szenzáció azonban az volt, amikor az 1966-ban bemutatott 385 lóerős Miura átlépte a 300 km/h-s sebességhatárt. Ez volt az első középmotoros utcai sportkocsi, és egyben a szupersportkocsi kategória megteremtője. "Stronzo di merde, Signor Ferrari!" A Miura a legfőbb ellenség, és ez a mai napig igaz a Lamborghini-re, a legveszélyesebb riválisa a Ferrariknak. A Miura óta minden modell híres spanyol bikák nevét viseli, mint a Gallardoés a Murciélago, egy kivétellel a Countachkal (ejtsd: 'kóntak', a piemonti dialektusból). Miután a modellt elkészítették, nem találtak hozzá illő nevet. Az egyik dolgozó csak „Countach”-nak hívta, amely magyarul mennydörgést jelent[forrás?]. Így lett ez az autó neve (Azt is jelenti: ennyi). Sok modell neve mellé írják az LP szócskát, amely a motor egyediségére utal. 1971 óta készít a Lamborghini igen erős motorokat az Offshore-versenycsónakoknak. Ezek körülbelül 1000 lóerősek. A gyár 1972 óta szinte folyamatosan gazdasági problémákkal küzdött. A traktor-részvényeit kénytelen volt a gyár eladni. A tulajdnosok is sorra váltották egymást azóta:

  • Ferruccio Lamborghini 1963–1972
  • Georges-Henri Rossetti & René Leimer 1972–1977
  • Csőd 1977–1984
  • Patrick Mimran 1984–1987
  • Chrysler 1987–1994
  • Megatech 1994–1998
  • AudiVolkswagen 1998 óta

A Lamborghini 1989 és 1993 között Formula-1-es motorokat is gyártott a LolaLotusLigierMinardi és Larrousse csapatoknak. 2004 óta a cég Lamborghini néven kávé és eszpresszó-automatákat is forgalmaz. A mai modellpaletta két alapmodellből, a Murciélagóból és a Gallardóból áll. 2005 óta mindkét modell kabrió változatban is kapható. Ebben az évben jelent meg a piacon a Lamborghini Magazin is.

Piacon lévő modellek (2008)

Gallardo: Az autó motorja V10 hengeres, 5,2 literes, 560 lóerő leadására képes. Ez a motor modern fejlesztés, az autó tervezésével együtt motort is terveztek, mely megtalálható az Audi S8 (450 le), S6 (435 le) és az R8 (525 le) típusokban. Környezetvédelmi besorolása az Euro 5-ös normát teljesíti. Ezt a teljesítményt 8000 fordulat/percnél adja le. Érdekességképpen megemlíthető, hogy ez a motor Magyarországon, az Audi Hungária Motor Kft. győri gyárában készül. A 100-as sprintet 4 sec alatt teljesíti, végsebessége 330 km/h. Különböző váltókkal rendelhető, az autó összkerékhajtással rendelkezik, kanyarban változó kihajtással. Normál állapotban a hajtás 30%-a elől, és 70%-a hátul kerül az útra. Az angol és az olasz rendőrségnek van egy, az olaszoknak az utóbbiból, amit a gyártól kaptak. A Gallardo-ból elérhető nyitott verzió is (Spyder), illetve számtalan lehetőség nyílik az autó egyedivé tételére kívül-belül. Konkurensei: Porsche 911, Ferrari F430, Mercedes-Benz SL63 AMG.

Murciélago (spanyol: denevér): Ebbe a típusba a Countach óta fejlesztett Bizzarrini-féle V12-es "Lambo ősmotor"-t építették be, 6200, illetve 6500 köbcenti lökettérfogatának köszönhetően, teljesítménye 579-640 lóerőig terjed. A 640 LE-s változat LP640 jelzést, és különleges fényezést kapott. Az autó a Diablo csővázszerkezetére épül, és természetesen a Countach óta a csúcsmodellek védjegyévé vált felfelé nyíló ajtóval készül. Ez egyébként a tuningvilágban nagy szeretettel alkalmazott, sokatmondó nevű "Lamborghini Style Door" ihletője. A legerősebb verzió akár 3,5 másodperc alatt teljesíti a 100 km/h-ra való gyorsulást, végsebessége 350 km/h. Ennek az autónak is négykerékhajtása van, szintén változó kihajtással. A kistestvéréhez hasonlóan, spyder változat is megtalálható az erősebb "bikából" is, illetve ezt a modellt is igéyn szerint átalakítják, akár a hosszúságon is lehet változtatni. Ez a modell szerepel a FIA GT-versenyeken. Ezen felül különböző limitált kiadások is készülnek, például az F22-raptor lopakodó vadászbombázó ihletésű Reventón, amely a Murcielago motorjának még erősebb, 650 LE-s változatával készült; vagy az LP670-4 SV, amint "Super Veloce" nevéből is kiderül, 670 ló erejével rendelkezik a jelenleg legerősebb bika. A Reventón érdekessége, hogy szakított a korábbi formával és ugyanazt egyenes vonalakkal oldja meg. Egyedi lámpák jellemzik. A sárvédőívek apró szögletesítése arról árulkodik, hogy ez az autó szándékosan szögletesre készült, mégis modern. A Lamborghini új csúcsmodellje csaknem készen van (2009. jún. 5.) bemutatását mégis 2012-re halasztják, elsősorban azért, mert a gazdasági válság az anyacéget, az Audit megviseli, így most nem adnak ki euró százmilliókat a gyárak újraszerszámozására. Ráadásul Reventón, az LP650 Roadster és az LP670-4 SuperVeloce modellek révén a Murcielago ismét a figyelem középpontjába került, így a gyártósorok ismét teljes kapacitással működhetnek, a hagyományos, csővázas Lambók újabb aranykorukat élik, azaz még mindig jól fogy modell. A Murciélago nagy konkurenciával néz szembe, mint például: Mercedes SLR McLaren, Porsche Carrera GT, Bentley Continental GT, Aston Martin DB9, Chevrolet Corvette Z06, Pagani Zonda...





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 38
Tegnapi: 49
Heti: 116
Havi: 597
Össz.: 135 012

Látogatottság növelés
Oldal: LAMBORGHINI
AUTOK - © 2008 - 2024 - csikcsomortan-kona.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »