AUTOK

Auto!

20090124dacia13002.jpgdacia_logan-pickup_r2.jpgdacia_sandero_5.jpgdacia-logan-suv-rendered.jpg

Története696px-nicolae_ceausescu_driving_the_first_dacia_car.jpg 

A román személyautó-gyártás első szériagyártású modellje a Dacia 1100 volt, 1967 augusztusától. A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Uzina de AutoturismePiteşti-Colibaşi) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik aRenault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult. Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése. Az elsőkerék-hajtású, akkoriban igen korszerű gépkocsit négyhengeres, felülszelepelt (OHV), 1289 cm³-es lökettérfogatú soros motor hajtotta; a legnagyobb motorteljesítmény 5250 1/min fordulatszámon 39,7 kW (54 DIN-LE) volt, míg a végsebesség 145 km/h.

1984 augusztusában készült el a 900 ezredik példány a Dacia típusból. A gyár évi termelése ekkor a svájci Automobile Revue adata szerint 70 ezer darab volt.

A Dacia eladásai a 1990-es években csökentek a korszerűtlen modellek és a rossz minőség miatt. 1995-ben mutatták be a Dacia Nova nevű saját fejlesztésű új modellt, amely azonban szintén sikertelennek bizonyult.

A Daciát 1999-ben privatizálták, a pályázatot a francia Renault nyerte meg. Ebben vállalta gyár rendbetételét, a fejlesztéseket. A gyárat korszerűsítette, a régi Nova modellt továbbfejlesztette, és ebből lett a Dacia Solenza, a Nova Renault-motort kapott változata. A gyárra a Renault 700 millió eurót költött.

2004-ben mutatta be a Renault az általa fejlesztet Logant. (A kocsit csak az európai piacon forgalmazzák Dacia Logan néven, Dél-Amerikában és Indiában Renault Logan néven fut. Létezik Nissan változata is „Aprio” néven Mexikóban.) A modell sikeres lett világszerte. Öt különböző felszereltségi szint van hozzá a fapadostól a sportos 104 LE-s bőrkormányos változatig. A motorválaszték a következő:benzines: 1,4 75LE; 1,6 90 LE; 1,6 16v 104 LE; dízel: 1,5 DCI 70 LE; 1,5 DCI 85 LE. Az autók sok alkatrésze származik a Renault Thaliaés Renault Clio típusokból, például a motorok, a futómű, stb.

2006 októberében jelent meg a Dacia a kombi változata, a Dacia Logan MCV.[1]

2007január 23-án jelent meg a Logan MCV-n alapuló Logan VAN[2]

2007február 18-án jelent meg a Daci Logan Pick-Up[3]

2008 június 4-én mutatták be az 5 ajtós változatot, új karosszériával, azonos műszaki alapokon. Ez a Dacia Sandero nevet kapta, forgalmazása júniusban kezdődött.[4]

2008 július 1-jén muttaták be a Dacia Logan frissített változatát.[5]

2009-ben mutatták be a Sandero terepjárós külsejű testvérét, a Stepway-t.

2010-ben fogják bemutatni a Duster terepjárót, ami a Renault Koleos alapjaira épül.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 24
Tegnapi: 49
Heti: 102
Havi: 583
Össz.: 134 998

Látogatottság növelés
Oldal: DACIA
AUTOK - © 2008 - 2024 - csikcsomortan-kona.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »