AUTOK

Auto!


Története

TEFU (Teher Fuvarozási Vállalat) számára gyártott Csepel D 350 1952.
Csepel D-705 - 1972-ben
Egy felújított Csepel 450, bemutatkozása Tatán 2006. szeptemberében.
Egy ma is használatban lévő Csepel D-352 Csehországban
Különböző Csepel teherautók egykori gyufacimkéken, az 1960-as években

1944-ben megszületett a Steyr 380-as teherautó Ausztriában, a Csepel teherautók és motorok licencadója. Államosítás után, 1946-ban leállították a MÁVAG és RÁBA teherautók gyártását. Az Ausztriát megszállva tartó Szovjetuniótól 3 évvel később Magyarország megvásárolta a Steyr 380 teherautó, valaminta D413 és D613 motorok licencét. (A vételár: titkos, de valutával és élelmiszerrel fizettünk a SZU-nak.)

1949-ben megalakult a NIK (NehézIpari Központ) keretén belül az autógyár a volt Dunai Repülőgépgyár szigethalmi telephelyén, november 7-re elkészült az első Csepel (NIK) motor. A gyár első igazgatója: Bíró Ferencné Moszkvában végzett gépészmérnök, Rákosi Mátyás sógornője.

1950. április 3-ra elkészült az első 3 Csepel D-350 teherautó. A D350 és B350 típusok gyártása 1950-1958 között tartott. 1949 óta gyártják a B-130 4x4 terepjáró kisteherautót. (a prototípusokGyőrben és az Ikarusnál készültek). [1950]-ben győzelmet arattak Lengyelországban a teherautóversenyen

1968-75 szerkezetváltás a KGST-ben: Magyarország a buszgyártást kapta elsődleges feladatul, minden gyártókapacitást ennek kellett alárendelni. Az Ikarus nem szállított többet a Csepelnek, a Csepel megkezdte az autóbusz fenékvázak beszállítását az Ikarusnak. A Csepel fülkéit az esztergomi Labor-MIM, majd a lengyel Jelcz és Star készítette.

1968-ban a Rába elkezdi gyártani az MAN licenc motorkat és az újabb kori RÁBA teherautókat.)

1975-ben leállt a Csepel motorok gyártása, a Csepel teherautók ezután leginkább RÁBA erőforrásokkal készültek, kis sorozatban. 1976-1980 között zajlott a VOLVO Laplander gyártása (1000 db készült).

1996-ban a kifizetetlen orosz megrendelésekbe belebukó Ikarus nemfizetése miatt a beszállító Csepel csődbe ment.

2007-ben D344 EZF teherautó sikerrel teljesítette a Budapest-Bamako (Mali, Afrika) verseny túra kategóriáját (www.csepelcsapat.hu). 2009-ben a D344 alvázra épített D420 tűzoltó felépítményű egyedi teherautó is sikerrel teljesíti a Budapest-Bamako (Mali, Afrika) verseny túra kategóriáját (http://bamako.spidergold.eu/)





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 20
Heti: 68
Havi: 596
Össz.: 134 365

Látogatottság növelés
Oldal: CSEPEL
AUTOK - © 2008 - 2024 - csikcsomortan-kona.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weblap készítő egyszerű. Weboldalak létrehozására: Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »