A cég elődjét, a Darracq Italianát 1907-ben egy milánói arisztokrata, Ugo Stella lovag ésAlexandre Darracq francia autógyáros alapította. A cég kezdetben Nápolyban gyártotta a Darraq autókat.
A Darracq Italiana megszűnése után Stella és több olasz befektető egy újfajta Daracqot kezdett el gyártani Milánó Portello nevű kerületében. Ekkor a cég megváltoztatta nevét, innentől használta az A.L.F.A. rövidítést (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, magyarul a hivatalos megnevezése: Névtelen Lombardiai Autógyár). Ugo Stella nagy döntése az volt, hogy felvette a kiváló mérnököt Giuseppe Merosit. Az első modell az1910-ben gyártott 24 darab sportos HP autó volt. Ezt további 12 HP követte amelyet ugyanazzal a motorral szerelték, de teljesítményét lecsökkentették.
Miután Nicola Romeo megvásárolta a gyárat, az embléma fémes karimájába az ALFA ROMEO-MILANO felirat került. Az első Alfa Romeo márkanév alatt gyártott 1920-ban készült el. Ez volt a Torpedo 20–30 HP.
Az Alfa Romeo embléma két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt ötvözete. A halványkék háttérrel ábrázolt Visconti kígyó ötlete a műszaki részleg egyik fiatal tervezőjének a fejéből pattant ki, amikor a Piazza Castello-n éppen villamosra várt és a Filarete tornyon látható kígyót nézte. A kígyót és a fehér háttér előtt ábrázolt vörös keresztet fémes karima veszi körül, amelyen az ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”) és a MILANO szavak olvashatók, köztük két, a Savoyai-dinasztiára jellemző csomóval.
1910-ben egy magazin a következőket írta: „ALFA: a név önmagában egy program, vagy inkább egy program egyértelmű magyarázata. Az ábécé első betűjét jelöli, egyfajta kiindulópontot szimbolizál, valaminek a kezdetét, egy új élet kialakulását…”